Донели сте одлуку да Ваше дете упишете у предшколску установу. Можда Вам није било лако и питате се ко то и како брине о вашем детету док није са Вама.
У нашој Установи раде медицинске сестре-васпитачи и васпитачи који су кроз своје базично образовање, искуство и стручно усавршавање, едуковани и компетентни за рад са децом управо јасленог узраста. Заједно са стручним сарадницама (психологом и педагогом) установе планира се, реализује и унапређује рад са децом.
Дете долази из породице где се осећало сигурно у њему непознату средину, међу непознате особе. Потребно је одређено време током ког се дете прилагођава новој средини, упознаје васпитаче и нове пријатеље. Свако дете пролази кроз тај период, само што се нека деца прилагођавају брже (за свега неколико дана), а другој деци је потребно дуже време (и до два месеца). Нека деца реагују бурније, а нека не показују веће промене у понашању. Промене у понашању током прилагођавања детета су пролазна појава и добро је бити припремљен на њих, како бисмо детету могли што боље помоћи.
Врло је важно да дете које је тек уписано долази редовно, пошто се нередовним доласцима продужава период прилагођавања.
Јаслице окупљају децу најмлађег узраста, од прве до треће године. У вртићким васпитним групама су деца од треће године до поласка у школу.
У нашој Установи највећи број васпитних група је узрасно мешовит. Овакав распоред није случајан, резултат је посматрања, праћења развоја деце и вишегодишњег искуства у раду:
- период прилагођавања краће траје – у септембру не пролази цела група прилагођавање (у свакој групи остаје један број деце већ адаптиране на колектив претходне године), тако да медицинска сестра/васпитач и васпитач имају више времена да се посвети појединачном детету;
- деци се нуди више врста активности као и више нивоа исте активности, па је свако дете у прилици да одабере врсту и ниво који су у складу са оним што оно може или жели да испроба (нема ограничења понудом која је прописана за одређени календарски узраст);
- обезбеђена је већа сличност са природном, породичном, ситуацијом у којој живе деца различитих узраста;
- дете најлакше учи од другог детета – које је на један „корак“ испред и које је управо превазишло развојни момемнат у којем је оно само.
У нашем вртићу препорука је да дете укључите у вртић кроз програм постепеног продужавања боравка, без обзира на датум поласка и узраст детета.